MTA Müfettiş Yardımcılığı (MTA-MYS-2025) Yazılı Sınavı
Detaylı Sınav Uygulama Kılavuzu
Değerli Adaylar,
14.06.2025 Cumartesi günü düzenlenecek olan MTA Müfettiş Yardımcılığı Yazılı Sınavında şimdiden başarılar dileriz. Sınav uygulama kılavuzu aşağıdaki belirtildiği gibi olacaktır.
SINAV UYGULAMA KILAVUZU
Sınav Uygulama Takvimi
TARİH |
İŞİN TANIMI |
26-30 Mayıs 2025 |
Aday listelerinin MTA’dan alınması ve e-Başvuru Sistemine (https://unitag.asbu.edu.tr/basvuru/) girilmesi |
04 Haziran 2025 Çarşamba |
Aday giriş belgelerinin https://sem.asbu.edu.tr web adresinde ilan edilmesi |
14 Haziran 2025 Cumartesi 10.00 |
MTA Müfettiş Yardımcılığı Yazılı Sınavı |
16 Haziran 2025 Pazartesi |
Sınav soru ve cevap anahtarlarının e-Başvuru Sisteminde (https://unitag.asbu.edu.tr/basvuru/) ilan edilmesi |
16-20 Haziran 2025 |
5 (beş) iş günü süresince, son gün mesai bitimine kadar sorulara yapılan itirazların MTA tarafından alınması |
30 Haziran 2025 Pazartesi |
Kesinleşmemiş sınav sonuç bilgilerinin e-Başvuru Sisteminde (https://unitag.asbu.edu.tr/basvuru/) ilan edilmesi |
30 Haziran-04 Temmuz 2025 |
5 (beş) iş günü süresince, son gün mesai bitimine kadar sonuçlara yapılan itirazların MTA tarafından alınması |
14 Temmuz 2025 Pazartesi |
Kesin sınav sonuçlarının ASBÜSEM internet adresi (https://sem.asbu.edu.tr/) ve KURUM internet adresinden (https://mta.gov.tr/) duyurulması |
Her bir adaya çoktan seçmeli 5 seçenekli toplam 100 adet soru sorulacaktır.
SINAV KONULARI VE SORU DAĞILIMI
A) Hukuk Alanı (Toplam 20 soru):
1-Anayasa Hukuku (4 soru),
2-İdare Hukuku (Genel Esaslar 2 soru) ve (İdari Yargı 2 Soru),
3-Medeni Hukuk (Genel Esaslar (2 soru) ve (Ayni Haklar 2 soru),
4-Borçlar Hukuku Genel Esaslar (2 soru),
5-Ticaret Hukuku (Genel Esaslar (1 soru) ve Kıymetli Evrak (1 soru),
6-Ceza Hukuku (Genel Esaslar (2 soru),
7-Ceza Muhakemeleri Usulü Hukuku (Genel Esaslar 2 soru)
B) İktisat Alanı (Toplam 20 soru):
1-Genel Ekonomi Teorisi (Mikro 5 Soru)
2-Makro Ekonomi (5 soru)
3-Güncel Ekonomik Sorunlar (7 soru)
4-Milli Gelir (3 soru)
C) Maliye Alanı (Toplam 20 soru):
1-Genel Maliye Teorisi (5 soru),
2-Maliye Politikası (5 soru),
3-Türk Vergi Hukukunun Genel Esasları (5 soru),
4-Bütçe ve Bütçe Çeşitleri (5 soru)
D) Muhasebe Alanı (Toplam 20 soru):
1-Genel Muhasebe (15 soru),
2-Bilanço Analiz ve Teknikleri (5 soru)
E) Yabancı Dil Alanı (Toplam 20 soru):
İngilizce (20 soru)
Sınavın Tarihi ve Uygulaması:
Sınav, 14.06.2025 Cumartesi günü saat 10.00’da Ankara’da tek oturumda yapılacaktır. Sınav süresi 150 dakikadır.
Adaylar sınava gelirken ASBÜSEM tarafından verilen fotoğraflı sınav giriş belgesi ve geçerli kimlik belgelerinden herhangi birini yanlarında bulunduracaklardır. Fotoğraflı sınav giriş belgesi yanında geçerli kimlik belgelerinden herhangi birisi olmayan veya adayın tanınmasını zorlaştıracak kadar deforme olmuş veya resmi kimlik özelliklerinden yoksun kimlik belgesine sahip (soğuk damga olmaması, mühür olmaması vb.) adaylar sınava alınmayacaktır.
Geçerli Kimlikler: T.C. Kimlik No yazılı güncel fotoğraflı nüfus cüzdanı, Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Kartı (Yeni Kimlik), süresi geçerli pasaport, Mavi Kart, Geçici Kimlik Belgesi (Yeni kimlik çıkartmak için) KKTC Kimlik Kartı, Türk Silahlı Kuvvetleri Erbaş ve Erlerine Mahsus Kimlik Kartı (Subay Astsubay vb. kimliği kabul edilmez!)
Sınav binasına giriş için son saat 09.45, sınav salonuna giriş için ise 10.00’dur. Bu saatlere uymayan adaylar sınava alınmayacaktır. Kurum kimliği geçerli kimlik belgesi olarak kabul edilmemektedir.
Sınav binalarına, siyah tahta kurşun kalem, silgi, kalemtıraş, şeffaf şişe içinde su, peçete (şeffaf ambalaj içinde veya ambalajsız), metal para, anahtarlıksız basit ev anahtarı, ulaşım kartı, geçerli kimlik belgesi ve sınav giriş belgesi dışında çanta, cüzdan, cep telefonu, saat (kol saati ve her türlü saat), kablosuz iletişim sağlayan bluetooth vb. cihazlarla; kulaklık, kolye, küpe, yüzük (alyans hariç), bilezik, broş ve diğer takılarla; anahtarlık, her türlü araç anahtarı, plastik ve metal içerikli eşyalarla (başörtü için kullanılan boncuklu/boncuksuz toplu iğne, metal para, anahtarlıksız basit ev anahtarı, ulaşım kartı, basit tokalı kemer, basit tel toka ve basit piercing hariç); her türlü elektronik/mekanik cihazlar ve çağrı cihazı, telsiz, fotoğraf makinesi vb. araçlarla, her türlü plastik ve güneş gözlüğü dâhil cam eşyayla (şeffaf/numaralı gözlük hariç), banka/kredi kartı vb. kartlarla, cep bilgisayarı, sözlük işlevi olan elektronik aygıt, hesap makinesi vb. her türlü bilgisayar özelliği bulunan cihazlarla, her türlü delici ve kesici alet, ateşli silah ve benzeri teçhizatla, müsvedde kâğıdı defter, kitap, ders notu, sözlük, dergi, gazete vb. yayınlar, pergel, açıölçer, cetvel vb. araçlarla, su hariç içecek yiyecek vb. gıda/tüketim maddeleriyle, ilaç, alçı, sargı bezi, koltuk değneği vb. sağlık malzemeleri ve araçları (engel durumunu daha önce bildiren adaylar hariç) alınmayacaktır.
Adaylar, ASBÜSEM’in belirlediği sınav kurallarına uymakla yükümlü olacaklardır.
Değerlendirme:
Değerlendirme 100 puan üzerinden yapılacak, doğru cevaplar dikkate alınarak, Hukuk, İktisat, Maliye, Muhasebe, Yabancı Dil alanlarında ayrı ayrı puan hesaplandıktan sonra adayların her alanda en az 60 ve üzerinde puan almış olması şartı aranarak ortalama puanı 65 ve üzerinde olan adaylar başarılı sayılacak ve sınav puanı hesaplamasında [Puan=(Doğru Sayısı / Soru Sayısı) x 100] formülü kullanılacaktır. Yanlış cevap/cevapların doğru cevaplara bir etkisi olmayacaktır. Sınavda yer alacak her soru puan olarak eşit ağırlığa sahiptir.
Cevap anahtarında hata olması ve bu hususun komisyon kararı ile belirlenmesi sonucunda, soru/sorular iptal edilmeyecek, cevap anahtarı hatalı olan soru/soruların doğru seçenekleri dikkate alınmak suretiyle değerlendirmeye bu soru/sorular dâhil edilecektir.
Sınavda iptal edilen soru/sorular olması durumunda bu soru/sorular değerlendirmeye alınmayacaktır. Adayların puanları kalan sorular üzerinden hesaplanacaktır.
İtirazlar:
Adaylar, sınav sorularına ve uygulamasına ilişkin itirazlarını, soru ve cevap anahtarlarının https://sem.asbu.edu.tr web adresinde yayımlanmasından itibaren en geç 5 (beş) iş günü içinde KURUM’a yapabileceklerdir. Sınav sorularına ve uygulamasına ilişkin itirazlar KURUM tarafından en geç 3 (üç) gün içinde ASBÜSEM’e gönderilecektir. ASBÜSEM bu itirazları kendisine tebliğinden itibaren 5 (beş) iş günü içinde inceleyip sonuçlandırarak KURUM’a bildirecektir.
Sınav sonuçlarına ilişkin itirazlar, sonuçların ilan edildiği tarihten itibaren en geç 5 (beş) iş günü içinde KURUM’a yapılacaktır. KURUM bu itirazları (gerekmesi hâlinde) en geç 3 (üç) gün içinde ASBÜSEM’e gönderecektir. ASBÜSEM bu itirazları 5 (beş) iş günü içinde inceleyip sonuçlandırarak KURUM’a bildirecektir.
İtirazlara yönelik tüm sonuçlar adaylara KURUM tarafından bildirilecektir.
Adaylar, soru ve sonuçlarına ilişkin itiraz başvurularını Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Döner Sermaye İşletmesi Müdürlüğü’ne ait Halk Bankası Ankara Anıt Şubesi TR83 0001 2009 4110 0044 0000 26 IBAN hesap numarasına itiraz başvuru ücretini yatırarak alınan banka dekontu, itiraz konusunun ve iletişim adreslerinin açıkça yazılı olduğu dilekçe ile ASBÜSEM’e yapacaklardır. Soru itiraz sürecinde her beş soru için 250,00 (ikiyüz elli) TL başvuru ücreti yatırılır, sonuç itirazı için ise 50,00 (elli) TL ücret yatırılır.
Süresi geçtikten sonra yapılan itirazlar ve adayın T.C. Kimlik Numarası, imza, adres ve banka dekontu olmayan dilekçeler ile yapılan itirazlar dikkate alınmayacaktır. Adayların itiraz ettikleri soru sayısı kadar itiraz ücreti yatırdıkları KURUM tarafından dekont üzerinden kontrol edilecek ve yeterli ücret yatırmayan adayların itiraz dilekçeleri KURUM tarafından kabul edilmeyecektir.
04.06.2025'ten itibaren
Başvuru Sistemine Erişim hk.
DİKKAT e-Başvuru Sistemi’ne (kolay kullanım açısından) bilgisayardan girmeniz tavsiye edilir.
e-Başvuru Sistemi: https://unitag.asbu.edu.tr/basvuru/
Kullanıcı adı: T.C. Kimlik Numaranız
Şifre: Daha önce sistemi kullananlar mevcut şifreleriyle giriş yapabilirler. Şifresini unutanlar veya ilk defa sistemi kullanacak olanlar ise “Şifremi Unuttum” bağlantısındaki talimatları izleyerek yeni şifre belirler.
Şifre tanımlama yönergesi için şu videoyu izleyebilirsiniz: https://youtu.be/VgG6FCCGKxc
Şifre sıfırlama işlemi yaptığınızda tarafınıza şöyle bir mail gelecektir. DİKKAT Mail adresiniz, MTA tarafından kurumumuza iletilen maildir.
Sınava dair duyurular için aşağıdaki sayfaları takip edebilirsiniz. Sınavınızda başarılar dileriz.
https://www.instagram.com/asbusem/
İletişim için:
0 312 596 4444 (Santral)
Dahili: 4588 ve 9062
Diğer
Ücret iade prosedürü: https://sem.asbu.edu.tr/tr/ucret-iade-proseduru