İNSAN HAKLARI HUKUKU TEMEL EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMI
Başlangıç ve Bitiş |
3-4 Nisan 2021, 10-11 Nisan 2021 |
Süresi |
16 saat |
Günleri |
Cumartesi, Pazar |
Saat |
12:00-16:00 |
Ücreti |
800 TL (KDV dâhil) |
Yeri |
Online |
EĞİTİMİN AMACI
Birleşmiş milletler İnsan Hakları Eğitimi Bildirgesi 1.maddesine göre “Herkesin bütün insan hakları ve temel özgürlükler hakkında bilgilenme, bilgi arama ve bilgi alma hakkı vardır ve herkes insan hakları eğitimi erişimine sahip olmalıdır.” İnsan Hakları hukukunun ülkemiz açısından da önemi bilinmektedir.
Bu program, katılımcılara, insan hakları hukuku alanındaki temel kavramları, insan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası düzenlemeler ve kurumları, insan hakları ile ilgili ulusal ve uluslararası hukukta yaşanan güncel gelişmeleri öğretmeyi ve bu alana daha yetkin bakabilme yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır.
EĞİTİM İÇERİĞİ
- İnsan Hakları-Kamu Özgürlükleri, Temel Haklar ve Ödevler
- Hak ve Özgürlüklerin Sınıflandırılması
- Hak ve Özgürlüklerin Düzenlenmesi ve Sınırlandırılması
- Hak ve Özgürlüklerin Korunması: Uluslararası Alan
- Hak ve Özgürlüklerin Korunması: Ulusal Koruma
- Kamu Görevlilerinin Hak Ve Özgürlüklerin Korunmasındaki Rolü
- 1982 Anayasasında İnsan Haklarının Düzenlenmesi
KİMLER KATILABİLİR?
İnsan Hakları Hukuku alanında temel bilgilere vakıf olmak, bu alanda çalışmak ve uzmanlaşmak isteyen tüm bireyler katılabilir. Eğitime katılım için “en az lisans mezunu olmak” ön koşulu aranmaktadır.
KONTENJAN
Her grupta en fazla 20 kişi bulunabilir.
EĞİTMEN
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet ÇATLI
BELGELENDİRME
Programa %70 devam koşulunu sağlayan ve program sonunda yapılan sınavdan en az 70 puan alarak başarılı olanlara imzalı resmi başarı sertifikası verilir. Programa en az % 70 devam gösterip yapılacak sınavda 70 puanı geçemeyenlere ise yalnızca katılım belgesi verilecektir.
BAŞVURU VE KAYIT
Programa başvurmak isteyenler online başvuru butonuna tıklayarak kayıt yaptırabileceklerdir. Eğitimin açılması kesinleştiğinde tarafınıza ödeme ve kesin kayıt ile ilgili e-posta gönderilecektir.